Nog 1 maand te gaan - Reisverslag uit Heidenheim an der Brenz, Duitsland van Marloes Scholten - WaarBenJij.nu Nog 1 maand te gaan - Reisverslag uit Heidenheim an der Brenz, Duitsland van Marloes Scholten - WaarBenJij.nu

Nog 1 maand te gaan

Door: Marloes Scholten

Blijf op de hoogte en volg Marloes

04 Januari 2015 | Duitsland, Heidenheim an der Brenz

Het is inmiddels alweer bijna 9 weken dat ik geopereerd ben aan mijn knie. Ik heb dan ook in die tussentijd wat minder beleefd dan normaal, maar toch heb ik wat ondernomen.
Na de operatie mocht ik nog niet zoveel dus is mijn zus de 1e week gebleven, daarna is mijn moeder 3 weken gebleven en daarna mijn zus nog 2 weken.
Met mijn moeder en ik zijn naar de Kerstmarkt in Ulm en Nurnberg geweest. Zijn beide leuke kerstmarkten, maar wel massaal. Ook zijn we naar de kerstmarkt in het klooster van Herbrechtingen geweest. Dit was een knussere kerstmarkt en die vond ik dan ook wat gezelliger om te bezoeken. De november staat hier bekend als een mistige maand en dat heb ik nu zelf mogen ervaren. Ik denk dat ik de zon in deze maand misschien 5 uur heb gezien, verdeeld over de hele maand. Dus echt lekker buiten lopen was er niet bij, want dan zag je geen hand voor ogen. Het was zelfs zo slecht dat een voetbalwedstrijd van mijn team na de eerste helft is afgebroken omdat je nog geen helft veld kon zien.
Met Linda kon ik al wat meer doen. Zo zijn we naar de kerstmarkt in Aalen geweest. Ik had verwacht dat die door de hele stad was, maar het was maar op een plein. Er waren vooral eetkraampjes en daardoor was het ook niet zon leuke kerstmarkt. Ook zijn we naar de kerstmarkt in Heidenheim geweest. Dit was erg gezellig. De kraampjes stonden in één straat en daardoor was het erg druk, wat wel eens moeilijk lopen was met krukken en mensen die dat niet door hebben, maar ik heb het overleefd. Gezellig met Linda wat gegeten en nog wat gewinkeld.
Het weekend voor de kerst kwamen papa en mama weer deze kant op, om ons op te halen, zodat we met kerst en nieuw jaar thuis waren.
In dat weekend zijn we nog naar de kerstmarkt in Rothenburg geweest. Dit is een middeleeuwse stad. Echt een leuke stad om te bezoeken en misschien dat ik er nog wel een keer naar toe ga. De kerstmarkt was ook erg leuk. Was verspreid over de stad, erg gezellig.
Vanuit de voetbal was nog een kerstavond georganiseerd met alle teams (1 vrouwenteam en 2 meisjes teams). Op deze avond hebben we gezellig met zijn alle gegeten en gedronken. Vooraf hadden we met ons team lootjes getrokken. Ik had onze keeper getrokken, maar kende haar eigenlijk niet zo goed en dan is het moeilijk om een passend kado te kopen. Uiteindelijk heb ik een kerstmok en kerstkom, chocoladefondue stel met smeltchocolade gekocht. Dit viel gelukkig in de smaak. Ik heb die avond douchegel en een geurtje gekregen en een fotolijstje met een actiefoto van mij bij de voetbal. Dat vond ik het leukste kado. Omdat ik training heb gegeven en nu stop heb ik nog een sjaal en handdoek van de vereniging gekregen.

Het weekend voor de kerst de auto volgeladen met ons vieren en de hond en alle tassen en was het weer tijd om naar nederland te gaan. 2 weken vakantie houden in eigen land. Ik heb mijn familie en vrienden weer gezien. Natuurlijk kerst en oud en nieuw gevierd met de familie. Daarnaast bij de zaalvoetbal wezen kijken en af gesproken met mijn vrienden. Waren weer 2 hele gezellige weken.
Na 2 weken weer naar Heidenheim gereden.
Omdat ik wegens mijn knie nog niet kan werken, heb ik nu nog 1 maand hier in Duitsland waarin ik dingen kan ondernemen. Linda blijft deze maand ook hier, dus kunnen we samen leuke dingen doen.
Daarnaast krijg ik ook intensief fysiotherapie. in 2 weken tijd krijg ik 10 dagen fysiotherapie. Dit zijn 2-3 uren per dag, waarin ik massage, mobilisatie, elektrotherapie en sporttherapie krijg. Hopelijk dat dit een positief effect heeft op mijn been en dat ik dan snel weer fit ben.

Nog 1 maand te gaan en dan weer verhuizen naar Nederland. Ik hoop dan ook dat ik snel een baan vind in Nederland en daar als fysiotherapeut kan werken. Dus mocht je nog iets weten, tips zijn altijd welkom.

Foto's zijn weer te vinden op:
http://www.mijnalbum.nl/Album=3FF7SX8Y

  • 09 Januari 2015 - 17:52

    Ank:

    Hoop dat je gauw een ander werkplekje hebt gevonden maar tot die tijd welkom terug in Apeldoorn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Vanaf 7 januari ga ik aan de slag als fysiotherapeut in Heidenheim, Duitsland.

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 17085

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 December 2014

Fysiotherapeut in Duitsland

Landen bezocht: