Ontslag en ziekenhuis bezoek - Reisverslag uit Heidenheim an der Brenz, Duitsland van Marloes Scholten - WaarBenJij.nu Ontslag en ziekenhuis bezoek - Reisverslag uit Heidenheim an der Brenz, Duitsland van Marloes Scholten - WaarBenJij.nu

Ontslag en ziekenhuis bezoek

Door: Marloes Scholten

Blijf op de hoogte en volg Marloes

14 November 2014 | Duitsland, Heidenheim an der Brenz

Mijn eerste officiële doelpunt voor FFV Heidenheim is ook een feit. In de uitwedstrijd tegen Bellenberg hebben we 2-1 gewonnen en heb ik de winnende gemaakt. Hopelijk volgen er nog meer.

Ik had via de post een uitnodiging gekregen voor een bijeenkomst voor nieuwe burgers. Deze ochtend werd verteld wat er allemaal in Heidenheim te doen is. Het meeste weet ik na 9 maanden al wel, maar toch goed om het nog een keer te horen. Daarna nog een stadswandeling gemaakt met gids. Kreeg ik allemaal feitjes te horen over heidenheim en verschillende gebouwen. Die dag was er ook een herfstmarkt, waar ik ook nog even heb rondgelopen.

3 oktober was het weer een feestdag in Duitsland en dus voor mij weer een mooi moment op een lang weekend naar huis te gaan. Donderdag na het werk weggereden en ’s avonds thuis aangekomen. Leuk om mijn ouders, mika en de familie weer te zien. Vrijdag lekker met Mika en mijn moeder in het bos gelopen en de stad in geweest. ’s Avonds bij de herten wezen kijken. Omdat het bronstijd was, heb je nu grote kans om ’s avonds herten te zien en dat is dan ook gelukt. Zaterdag met mijn ouders, oom, tante en oma naar paleis het loo geweest. Daar hebben we alles bekeken en gezellig wat gegeten. Zondag kwamen mijn andere opa en oma. Hebben we weer bijgekletst.
Vond het erg leuk om mijn oom en tante en mijn opa en oma’s weer te zien.
Maandag stond de terug reis alweer weer gepland. Eerst nog een keer in het bos wezen wandelen. Was weer een leuk weekend, maar zoals altijd te kort.

Omdat ik nu assistent trainer van de B2 meisjes ben, ga ik op zaterdag meestal kijken bij de wedstrijd. Bij uitwedstrijden kijk ik of er in de buurt nog iets te doen is, zodat ik dat kan combineren.
Ik ben naar het klooster in Neresheim geweest. Hier wonen nog monniken en die waren op dat moment ook aan het bidden. Van buiten ziet het er mooi uit, maar binnenin is het nog mooier. Helaas mocht ik van binnen geen foto’s maken. Vooral de plafondschilderingen waren mooi om te zien.

Ook stond er weer een heel leuk weekend voor de deur. Joanne kwam een weekend langs. Vrijdagmiddag kwam ze aan en toen zijn we naar Ulm geweest. Daar hebben we de stad bekeken, geshopt en natuurlijk bij gekletst.
Zaterdag zijn we naar Stuttgart gegaan. Daar hebben we eerst gewinkeld en door de stad gelopen en daarna op weg naar het voetbalstadion. Want we gingen naar de bundesliga wedstrijd vfb Stuttgart – Bayern Leverkusen. Met vfb Stuttgart gaat het dit seizoen nog niet zo goed en ze bungelen ergens onderaan. We hadden mooie plaatsen schuin achter het doel en konden alles goed zien. Helaas speelde Stuttgart de eerste helft niet zo best en stonden ze bij de rust al met 0-3 achter. We hadden dan ook gedacht dat daar nog wel een paar doelpunten bij zouden komen voor Leverkusen. De doelpunten hebben we gezien, maar dan voor Stuttgart. Ze speelde veel beter de 2e helft en uiteindelijk is het nog 3-3 geworden. Echt een leuke en spannende wedstrijd. Helaas vielen alle doelpunten aan de andere kant van het veld.
Na de wedstrijd nog wat gegeten en daarna weer terug naar Heidenheim.
Zondag was het vroeg opstaan, want ik moest voetballen en Joanne kwam me aanmoedigen. Tot de 80e minuut van de wedstrijd was er niks aan de hand, maar toen gebeurde er iets wat wel vaker gebeurd als Joanne en ik samen iets doen. Ik raakte geblesseerd en dus brachten we maar een bezoek aan het ziekenhuis. Daar na lang wachten en verschillende onderzoeken te horen gekregen dat er iets niet goed was in mijn knie, maar wat dat konden ze niet zeggen daarvoor had ik nog een MRT nodig, maar dan moest ik eerst naar de huisarts. Dus maar weer naar huis gegaan. Helaas moesten we ons plan om naar het klimbos te gaan veranderen en hebben we maar een film gekeken.
De volgende dag ging Joanne weer naar huis, maar kon zijn we eerst nog naar de huisarts gereden boodschappen gedaan en heeft ze me bij het werk af gezet. En daarna is Joanne weer terug naar Nederland gereden.
Was echt een super gezellig weekend, alleen jammer van de zondagmiddag. Volgende keer als Joanne en ik iets samen ondernemen, dan moeten we maar geen sportieve dingen meer doen, dat kan niet meer goed gaan.

Uiteindelijk zijn er nog verschillende onderzoeken gedaan en daaruit is naar voren gekomen dat mijn voorste kruisband een stuk bot in mijn knie heeft los getrokken. Dit keer mijn andere knie, dus nu heb ik weer twee gelijke knieën.
Op het moment dat ik dit schrijf heb ik er ook al een operatie op zitten. Ben donderdag geopereerd in het ziekenhuis in Ulm en mocht maandag weer naar huis. Alles in mijn knie hebben ze weer vast gezet op de plaats waar het hoort. En nu 2 weken mijn been niet belasten en daarna nog eens 2 weken met maar 20 kilo belasten. Gelukkig zijn mijn ouders en zus vanuit Nederland gekomen en blijft mijn moeder een aantal weken hier.

En dan maar afwachten hoe alles loopt, maar de bedoeling is dat ik na 6 maanden weer helemaal fit ben en bij sc Klarenbeek weer over de velden ren. Want inmiddels heb ik ook mijn ontslag ingediend. Mijn plan was om hier nog de wintersport mee te maken en dan tot eind februari hier te werken. Ik blijf wel tot eind februari, maar de wintersport wordt dit jaar niks meer.

http://www.mijnalbum.nl/Album=3FF7SX8Y

  • 14 November 2014 - 18:04

    Marcel:

    Hee nichie,
    Wat een ellende, sta je bijna in het Nederlands elftal, krijg je dit :-(.
    Vreselijk en weg wintersport. 6 maanden in de revalidatie.... bleee. Dat wordt weer van diep terugkomen. Hopelijk gaat het snel beter met je, zodat je in ieder geval weer jezelf kan redden. De rest komt zelf.

    Beterschapjes gewenst!!!!!
    Groetjes,
    Marcel

  • 14 November 2014 - 21:35

    Sylvia :

    Je bent een topper! Super veel pech! Alles gaat goed komen en wij
    Zitten met smart op onze ' Robben ' te wachten!
    Succes komende maandjes nog daar! Fijn dat
    De operatie zo goed is gegaan!!
    Groetjes!!

  • 16 November 2014 - 12:07

    Ank:

    Leuk verhaal weer behalve je knie probleem dat is rot voor je maar zal wel aan het lang wonen aan de Fortunalaan liggen. Maar het komt vast weer goed en anders ga je maar samen met Bram een elftal trainen.
    Heel veel beterschap.
    Groetjes.

  • 16 November 2014 - 13:51

    Ine:

    Goed van dat doelpunt, leuk activiteiten maar vervelend zeg die knie.
    Van harte beterschap!

    Groeten,
    Wim en Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Vanaf 7 januari ga ik aan de slag als fysiotherapeut in Heidenheim, Duitsland.

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 17080

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 December 2014

Fysiotherapeut in Duitsland

Landen bezocht: