Een half jaar verder - Reisverslag uit Heidenheim an der Brenz, Duitsland van Marloes Scholten - WaarBenJij.nu Een half jaar verder - Reisverslag uit Heidenheim an der Brenz, Duitsland van Marloes Scholten - WaarBenJij.nu

Een half jaar verder

Door: marloes scholten

Blijf op de hoogte en volg Marloes

27 Juli 2014 | Duitsland, Heidenheim an der Brenz

Op donderdag 19 juni was het hier een feestdag, wat betekende dat ik vrij was. Ik had daarom besloten om een lang weekend naar Nederland te gaan. Ik vond het weer fijn om terug te zijn en mijn familie en vrienden te zien. Wel wat kort, want op maandag stond de terugreis alweer gepland.

Ik heb hier natuurlijk het WK gevolgd en alle wedstrijden van het Nederlands elftal gekeken en natuurlijk ook nog zoveel mogelijk andere wedstrijden. Helaas was het dit keer niet Nedlerand – Duitsland in de finale. Maar gelukkig zijn we toch nog 3e geworden en heb ik dat natuurlijk gezellig in mijn eentje gevierd.
De finale Duitsland – Argentinië heb ik met meiden van het voetbal gekeken. En ik moest natuurlijk een Duits voetbalshirt aan en dat heeft geholpen, want uiteindelijk (zoals iedereen wel weet) is Duitsland wereldkampioen geworden. Ik ben na de wedstrijd nog achter de meiden aan gereden door de stad. Een groot gekkenhuis met toeterende auto’s, honderden Duitsers en één Nederlander.
Kreeg natuurlijk van mijn collega’s wel te horen dat Duitsland kampioen was en Nederland niet. Maar verder was er weinig te merken. Geen versieringen op een paar duitse vlaggen na en ook niet hele blije duitsers.

De laatste tijd heb ik natuurlijk weer verschillende dingen ondernomen, alleen nu voor de verandering allemaal hier in de buurt.
Nu de zomer begonnen is, is er hier in heidenheim en omgeving ook meer te doen.
Zo was er in Heidenheim het internationale stratenfeest. Door de stad stonden overal kraampjes waar je spullen kon kopen en gerechten uit verschillende landen kon eten. Daarnaast waren er ook 3 podiums met optredens van muziek- en dansgroepen.
Ik had gedacht dat ook iedereen in klederdracht zou zijn, maar dat was helaas niet het geval. Verder was het gezellig druk.

Ook is er bij het Steiff museum het sommer fest geweest. Hier was een braderie en een grote hal waar je goedkoop Steiff knuffels kon kopen. Het was niet heel erg groot, maar leuk om even te zijn geweest.

Hier in de buurt zijn verschillende plekken waar je een grot kan bezoeken. Ik besloot om naar de Charlotten grotten te gaan. Dit is de langste grot van zuid Duitsland met 587 meter. Ik heb daar een rondleiding gekregen en er werd van alles verteld over de grot. Ook kon je in verschillende rotsen iets herkennen, zo waren er twee dwergen die aan tafel zaten, een kerk met orgel, een hond en nog veel meer. Interessant en erg mooi.

Sinds ik hier ben heb ik nog niet zo heel veel gefietst. En ik moet zeggen dat mis ik toch wel een beetje. Het geen dat mij hier een tegenhoudt, zijn de bergen. Ik woon ook nog eens boven op een berg, dus moet altijd het laatste stuk weer omhoog fietsen.
Toch besloot ik om mee te doen met een fietstocht. Ik had besloten om de 30 km te fietsen. Was een mooie route door de natuur en goed te doen.
Het is hier sowieso erg mooi om te fietsen. Je bent hier zo in de natuur en het geeft echt een vakantiegevoel met de natuur en bergen om je heen.

In Ulm was het internationale Donaufeest. Het was niet zulk mooi weer, dus het was niet super druk. Langs de Donau waren allemaal kraampjes met spullen en eten en er waren verschillende optredens. Gezellig feest. Ook nog even in Ulm wezen winkelen.

Hier in Heidenheim is een groot park. Voor de entree moet je 1 euro betalen. Door het park loopt de rivier de Brenz. Verder is er veel groen, verschillende tuinen met bloemen en kruiden en een grote speelplaats voor kinderen. Een mooi park, waar ik met goed weer nog vaker heen ga.

Om in Nederland als fysiotherapeut te mogen blijven werken, moet ik verschillende cursussen volgen. Dus heb ik hier ook een cursus gevolgd. Het ging over normale beweging en hoe patienten met neurologische klachten zich bewegen. Het waren drie interessante dagen. De cursus was op zaterdag, zondag en maandag.
Dit weekend was er ook feest in Ulm (waar de cursus plaats vond). Op zaterdag en zondag had ik geen tijd om nog in de stad te gaan, maar op maandag ben ik nog de stad in gegaan. Dit was Schwoermontag. Op die dag doet de burgemeester traditioneel een aantal beloftes en vervolgens is er een soort van carnaval op de Donau. Er waren een stuk of 10 grote wagens op boten zoals bij het normale carnaval. Verder kon iedereen die wou de Donau in met eigen bootjes. Nou volgens mij lag heel Ulm in het water. Daarna was er nog muziek in de stad. Helaas begon het te regenen en besloot ik om naar huis te gaan.

Een stukje verderop is de Itzelberger See. Dit is een meer die onderdeel uitmaakt van de Brenz. Ik besloot om hierheen te gaan met de fiets, maar omdat ik geen zin had om aan het einde weer de berg naar mijn huis te moeten fietsen, besloot ik om eerst met de auto te gaan en die ergens onderaan te parkeren. Vanaf daar ben ik begonnen met fietsen. De route liep helemaal door de natuur en er was bijna geen mens te zien. Heerlijk rustig en kon ik genieten van de natuur. Ik ben eerst nog een stuk verder door gefietst. Daar is het begin van de Brenz. Daar heb ik alles bekeken en rond gelopen en daarna weer terug gefietst naar Itzelberger See. Onderweg kwam ik nog een klooster tegen waar ik even ben gestopt. Daarna heb ik rond de Itzelberger See gelopen. Het meer was niet heel groot, een rondje was ongeveer 1,5 km. Naast dat je er lopen kan, kan je er ook midgetgolfen en waterfietsen. Misschien als het beter weer is, dat ik dat nog wel een keer ga doen.

Zondag stond in het teken van schoonmaken. Donderdag komen mijn ouders en Mika op bezoek, dus alles moet goed schoon zijn.
Nu nog een week werken en dan gaan we gezellig op vakantie naar Oostenrijk. Heb ik heel veel zin in.

Dit keer wat minder foto’s dan normaal, maar natuurlijk zeker de moeite waard :)
http://www.mijnalbum.nl/Album=3FF7SX8Y

  • 27 Juli 2014 - 18:17

    Marieke Mulder:

    Hi Marloes,

    Leuk om weer een verslag te lezen. Je onderneemt genoeg ;-) Geniet van je vakantie!

    Groetjes

  • 28 Juli 2014 - 18:24

    Ank:

    Gezellig verhaal en inderdaad wel ff netjes poetsen voordat de controle komt. Wens je nog veel geluk en een fijne vakantie straks in Oostenrijk.

  • 30 Juli 2014 - 11:55

    Marcel:

    Wow Marloes,
    Weer een mooi verslag en geweldige foto's. Zit ik naar foto's te kijken van een stadje achter stads(dorps)muren, denk ik, "dat ken ik....!!!!". Ja Nördlingen ben ik vorig jaar met John doorheen gereden met de motor en daar ook nog een overnachting gehad. Was toen we over de Romantsche Strasse gereden hebben.

    Zo te zien vermaak je je prima. Ik heb gehoord dat je dit seizoen wel mag ballen bij de locale FC. Eindelijk, jetzt geht loss.

    Hopelijk dat je je daar ook in het eerste kan knokken.

    Veel plezier nog!!
    Groetjes,
    Marcel

  • 30 Juli 2014 - 12:57

    Marloes:

    Met de vakantie zal het wel goed gaan. Lekker 2 weken doen wat ik zelf wil.
    Haha, Marcel zo zie je maar dat de wereld niet zo groot is. Als het lukt wil ik nog meer steden aan de romantische strasse bezoeken. Voetbal komt dit seizoen ook goed, mijn spelerspas is binnen dus mag wedstrijden spelen. En ik zit sowieso in het 1e, want ze hebben maar 1 team. Hopelijk dat ik veel mag spelen.
    Groetjes Marloes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Vanaf 7 januari ga ik aan de slag als fysiotherapeut in Heidenheim, Duitsland.

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 17070

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 December 2014

Fysiotherapeut in Duitsland

Landen bezocht: