Knoop doorgehakt ik blijf nog langer in Heidenheim - Reisverslag uit Heidenheim an der Brenz, Duitsland van Marloes Scholten - WaarBenJij.nu Knoop doorgehakt ik blijf nog langer in Heidenheim - Reisverslag uit Heidenheim an der Brenz, Duitsland van Marloes Scholten - WaarBenJij.nu

Knoop doorgehakt ik blijf nog langer in Heidenheim

Door: Marloes Scholten

Blijf op de hoogte en volg Marloes

09 Juni 2014 | Duitsland, Heidenheim an der Brenz

Nu ik hier toch alweer bijna 5 maanden woon, vond ik het wel tijd om ook een route door Heidenheim te lopen. Ik had een route bij de vvv gehaald en ben die gaan lopen. Heidenheim is niet zo groot en heeft ook niet hele speciale gebouwen. Vooral veel oude huizen. Het meeste had ik al gezien, maar was toch leuk om de route te lopen.

Van patienten krijg ik regelmatig tips waar ik naar toe moet gaan. Zo hebben veel patienten al gezegd dat ik naar bepaalde middeleeuwse steden moest gaan. Dus ben ik naar Dinkelsbuhl en Nordlingen geweest. Bij beide plaatsen heb ik een route gelopen en zo een goed beeld gekregen van de plaatsen. Dinkelsbuhl vond ik mooier, daar was alles echt nog zoals het vroeger was, alleen jammer van de moderne auto’s. Om deze stad loopt ook een stadsmuur, waar je helaas niet op kan lopen. Dit was in Nordlingen wel het geval, daar kan je rond de hele stad lopen over de stadsmuur. Ook heb ik daar een kerk beklommen waardoor ik een mooi uitzicht op de stad had.
Dinkelsbuhl en Nordlingen zijn onderdeel van de romantische straat. Hieraan liggen verschillende middeleeuwse plaatsen. Misschien dat ik er nog wel meer ga bezoeken.

Omdat ik alle weekenden vol plan met uitstapjes en in de week moet werken, wou ik ook wel een dag relaxen. Ik ben daarom naar de sauna in Aalen geweest en heb daar in de sauna’s en zwembaden gerelaxt en heb een massage genomen. Heerlijk om een dag niks te doen en te ontspannen.

Bij het voetbal heb ik al wat meer contacten. Zo ben ik op twee verjaardagen geweest. Hier betekend dat gezelligheid en eten. En eten kunnen de Duitsers goed maken, dus er mogen gerust nog wel meer verjaardagen komen.
De competitie is inmiddels ook voorbij. Na de laatste thuiswedstrijd was er een kampioensfeest in een hotel hier in Heidenheim. Daar hebben we met zijn alle gezellig gezeten en gegeten. We hadden ook muziek aangedaan, maar toen we die wat harder hadden gezet, kwamen er andere hotelgasten vragen of het wat zachter mocht. Daarna zijn we nog bij de voorzitter geweest. Die heeft een zwembad in zijn tuin, dus het was een ware poolparty.
Ook ben ik met de laatste uitwedstrijd mee geweest. Helaas hebben ze die met 3-1 verloren, de enige verloren wedstrijd van het seizoen. Na de wedstrijd zijn we nog naar Aalen geweest en hebben daar een club bezocht. Was erg gezellig, maar de muziek was niet echt super. De hele avond hip-hop.

Als afsluiting van het seizoen hebben we meegedaan aan een toernooi in het pinksterweekend.
We hadden geen wisselspelers en met temperaturen van 30 graden was het dan ook erg vermoeiend. Maar lekker om weer eens een paar ‘echte’ wedstrijden te voetballen. Het was een erg gezellig weekend.
Op 2e pinksterdag ben ik naar een burcht geweest, daar was een middeleeuwse markt met verschillende optredens, zoals een valkeniersshow en een gevechtsshow. Daarna nog op een veld aardbeien wezen plukken

Zoals de titel doet vermoeden heb ik nagedacht of ik in Heidenheim wil blijven werken of toch dichterbij Nederland. Ik heb ook gesolliciteerd bij een praktijk in Duisburg. Ben daar ook naar toe geweest om te kijken. De praktijk was erg groot, maar goed georganiseerd, de mensen waren allemaal netjes, dus alles was goed. Alleen heb ik daarna toch besloten om in Heidenheim te blijven. In Duisburg moet ik weer van vooraf aan beginnen, ken ik nog geen mensen, weet ik niet of de praktijk gaat bevallen. Hier ken ik al wat mensen, bevalt de praktijk en ik heb afgesproken dat ik iedere maand een lang weekend naar huis kan gaan. Dus dat is super geregeld. In oktober kijk ik dan wat ik ga doen. Blijf ik tot het eind van het jaar hier of blijf ik nog langer, ga ik nog in Oberstdorf werken of kan ik in Nederland werk vinden. Allemaal keuzes waar ik over na moet denken, maar op dit moment zit ik hier nog goed.

Foto's volgen later nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Vanaf 7 januari ga ik aan de slag als fysiotherapeut in Heidenheim, Duitsland.

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 17079

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 December 2014

Fysiotherapeut in Duitsland

Landen bezocht: