Snowboarden, Basel en Nederland! - Reisverslag uit Heidenheim an der Brenz, Duitsland van Marloes Scholten - WaarBenJij.nu Snowboarden, Basel en Nederland! - Reisverslag uit Heidenheim an der Brenz, Duitsland van Marloes Scholten - WaarBenJij.nu

Snowboarden, Basel en Nederland!

Door: Marloes Scholten

Blijf op de hoogte en volg Marloes

11 Mei 2014 | Duitsland, Heidenheim an der Brenz

Mijn eerste snowboardlessen heb ik ook achter de rug. Ik had een groepscursus geboekt, maar ik was de enige die les nam, dus had ik privéles. De eerste dag gingen we naar de Nebelhorn. Nou ja zoals de naam al zegt, kan je hier veel mist verwachten. En dat was ook die dag het geval. In het begin viel het nog mee, maar toen ik na de les nog zelf ging oefenen werd het alleen maar erger. Dit was ook een beetje gevaarlijk. Aangezien ik nog vaak viel en midden op de piste lag, was het maar afwachten of de aankomende skiers/snowboarders mij zagen liggen. Gelukkig is er niks gebeurd, maar ik besloot na 2 uur oefenen het maar voor gezien te houden.
De volgende dag zijn we naar een andere piste gegaan. Hier hadden ze ook een sleeplift. De eerste paar keer samen met de leraar omhoog gegaan, maar ik moest het natuurlijk ook zelf proberen. Nou dat was nog wel het moeilijkste van het hele snowboarden. Vooraf had de leraar nog gezegd, ontspannen staan en je gewoon mee naar boven laten slepen. Dat ontspannen staan was lastig en ik stond dan ook zeer verkrampt. Dat naar boven slepen was wel makkelijk, al gebeurde dit bij mij dan niet zoals het moest: ik stond niet op mijn board, maar lag op de grond. Dit gebeurde een paar keer (waaronder een keer dat ik in de modder viel) en toen besloten we maar dat ik iedere keer met de leraar naar boven zou gaan, anders zou er van snowboarden weinig terecht komen. Na de 2 uur les, ging ik zelf ook nog verder met oefenen. Helaas moest ik dan ook zelf met de sleeplift. Gewoon proberen dus. De eerste drie keer ging ik al naar één meter de foute kant op. Bij de vierde keer besloot ik om maar eens heel relax te gaan staan en me ook maar gewoon te laten gaan. Had ik dat maar eerder gedaan, want nu kwam ik helemaal boven. Was ik dan ook super blij mee. Daarna nog lekker geboard en wat trucjes uitgeprobeerd.
Ik had zoveel plezier gehad, dat ik het weekend erop ook nog twee dagen ben gegaan. Ik had weer 2 dagen een groepscursus geboekt, maar ook nu was ik weer de enige.
Na deze 4 dagen kan ik redelijk snowboarden. Ik kan zonder (al te grote) problemen van de rode piste af. Al moet ik wel goed vooruit blijven kijken op de piste, zodat ik niet bijna een bocht mis en daardoor van een berg af vlieg (deze piste heb ik daarna maar overgeslagen).
Omdat ik zeker weet dat ik nog vaker ga snowboarden, ben ik de stad in geweest en heb ik mijn eigen snowboard en spullen gekocht. Ben ik super blij mee en kan niet wachten op de volgende winter.
Zit er zelfs over na te denken om van januari t/m maart/april in een wintersport gebied te gaan werken, zodat ik ieder vrij moment kan gaan snowboarden.

Met Pasen had ik lekker 4 dagen vrij, waardoor ik wat verder weg kon gaan. Dus ben ik naar Basel geweest. Basel ligt op 4 uur met de trein, dus dat is goed te doen. In Basel had ik een B&B gereserveerd die midden in het centrum lag. Ondanks de locatie was het een zeer rustige locatie. Op vrijdag kwam ik om 2 uur aan en besloot na het inchecken nog naar de dierentuin te gaan. Het was die dag helaas geen goed weer en regende de hele dag. Maarja dat kon de pret niet drukken. Na de dierentuin uitgezocht waar ik wilde eten en daar naar toe gegaan. Helaas was dit restaurant dicht en toen maar ergens anders gegeten. Dit gebeurde eigenlijk elke dag. Iedere keer had ik uitgezocht waar ik wilde eten en elke keer was dit restaurant dicht vanwege de Pasen. Erg jammer, maar er waren nog andere restaurants open die ook goed waren en waar ik dan ook echt Zwitserse snitschel, kaasfondue en raclettenkaas heb gegeten.
Zaterdag was de enige dag van dit lange weekend dat de winkels open waren. Ik besloot dan ook om ’s ochtends de winkelstraten af te gaan. Basel heeft 2 grote winkelstraten met alle bekende winkelketens, maar ook kleine straatjes, met kleinere leukere winkels. Zo ook een kerstwinkel, waar je het hele jaar door kerstspullen kan kopen. Helaas kon ik geen foto’s maken. Voor mijzelf niet veel gekocht, alleen wat lekkernijen, maar voor de familie nog wat kado’s gekocht.
’s Middags besloot ik om mee te gaan met een stadswandeling die door de oude stad van Basel ging. Was een leuke wandeling langs alle belangrijke gebouwen en straten en zo kon ik meteen kijken waar ik nog een keer naar toe wilde om alles nog een keer goed te bekijken.
Zondag heb ik een route uit mijn toeristenboek gelopen. Dit ging door heel Basel heen, zodat ik een goed beeld heb van de verschillende wijken. Het was die dag super goed weer, waardoor alles er nog mooier uit zag. Ik heb die dag stadspoorten, kerken, kathedralen, fonteinen, oude huizen en nog veel meer moois gezien. Ook heb ik de kathedraal beklommen en bovenop had je een mooi uitzicht over Basel. Verder ben ik met een pondje over de Rijn geweest. s’avonds ook nog bij de Rijn gezeten en toen weer met het pondje naar de andere kant gegaan.
Maandag moest ik ’s middags weer met de trein terug en besloot daarom naar een museum te gaan. Dit was het museum van Tinguely. Dit is een Zwitserse kunstenaar die allerlei bewegende kunst maakte. Was leuk om te zien dat kunst niet saai hoeft te saai, maar ook speels kan zijn. Hierna ben ik naar het station gegaan, om vervolgens met de trein naar Heidenheim terug te gaan. Het was een erg leuk weekend en ik kan weer een stad aan mijn bezoeklijstjes toevoegen.

Op 25 april was het dan zover. Na 4 maanden ben ik een week terug geweest naar Nederland. Ik had hier erg veel zin in en was dan ook blij dat ik na 7 uur in een warme auto thuis aankwam. Ik heb deze week veel gedaan: verjaardag gevierd, familie gezien, uit eten met vrienden, uit eten met mijn ouders, trainen, wedstrijd gespeeld (en gevierd dat we gepromoveerd zijn naar de hoofdklasse), naar het strand geweest, met Mika gewandeld en gespeeld. Echt super leuk en jammer dat het na een week alweer voorbij was. Had het dan ook wel moeilijk op de weg terug naar Duitsland en de eerste paar dagen. Merk dat ik mijn familie en vrienden toch meer heb gemist dan ik had gedacht.

Het eerste weekend na mijn bezoekje aan Nederland, wou ik niet al te veel doen, maar rustig aan doen.
Zaterdag ben ik eerst naar een kunstmarkt geweest en daarna nog wat rond gereden. ’s Middags speelde FC Heidenheim zijn laatste wedstrijd en konden ze kampioen worden. Voor dat ik naar de kunstmarkt was gegaan, ben ik eerst naar de fanshop geweest om een ticket voor deze wedstrijd te kopen. Ik had heel veel geluk, want ik had het allerlaatste kaartje!!
Het is uiteindelijk 2-0 geworden voor FC Heidenheim en daardoor zijn ze kampioen geworden, dus een groot feest na de wedstrijd. Ben nog even blijven hangen, maar daarna naar huis gegaan.
’s Avond naar het Eurovisie songfestival gekeken. En het voordeel van het in Duitsland wonen, is dat ik nu op Nederland heb kunnen stemmen.

Zondag naar de voetbalwedstrijd van FFV Heidenheim geweest, het team waar ik meetrain. Deze zijn inmiddels ook kampioen geworden. Was geen goede wedstrijd, maar wel gezellig.
Omdat het nog mooi weer, besloot ik om na de wedstrijd naar Eselsburger Tal te gaan. Dit is een natuurgebied, waar je kan wandelen en fietsen. Heb daar lekker gewandeld en op tijd weer terug te gaan, want toen ik thuis was begon het hard te regenen. Verder die avond niets gedaan.

Fotos zijn te zien op: http://www.mijnalbum.nl/Album=3FF7SX8Y


  • 11 Mei 2014 - 21:36

    Sylvia:

    Topertje!!! Goed bezig! Zet m op weer komende tijd! Xx

  • 13 Mei 2014 - 16:39

    Oma Gisela:

    Gezellig verslag. Je hebt weer veel gezien en blauwe plekken opgelopen! Die gaan weer over. Veel regen in parijs gehad, maar toch wel veel gezien. Doei, gr.oma en opa.

  • 14 Mei 2014 - 18:44

    Ank:

    wat doe je toch ontzettend leuke dingen en tussendoor nog even werken, leuk dat je het naar je zin hebt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Vanaf 7 januari ga ik aan de slag als fysiotherapeut in Heidenheim, Duitsland.

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 17078

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 December 2014

Fysiotherapeut in Duitsland

Landen bezocht: